Як можна покращити сайлентблоки та змусити їх служити довше

Як можна покращити сайлентблоки та змусити їх служити довше
сайлентблоки

Звичайні сайлентблоки — шарніри в підвісці автомобіля, що складаються з гумової серцевини та двох металевих втулок зовні та зсередини. Сайлентблоки дуже залежать від дорожніх умов і в Україні зношуються досить швидко, тому їх відносять до витратних матеріалів. Однак крім регулярної заміни після досягнення зношеності сайлентблоки можна покращувати. І деякі версії цього шарніру зовсім не схожі на звичний та знайомий усім. Різні варіанти деталі, наприклад, сайлентблоки переднього важеля ланос можна знайти і замовити на Автопро, але спочатку постараємося розібратися, в чому їхня користь.

Які бувають сайлентблоки

Навіть звичайні класичні сайлентблоки не завжди являють собою описаний вище гумово-металевий шарнір. Іноді у цього шарніра може бути зовнішня або внутрішня втулка, а іноді гумову частину замінює болт або шпилька. Такі полегшені шарніри монтуються набагато легше, але додаткових переваг вони не мають.

Поліпшеним варіантом можна вважати гідравлічні сайлентблоки, які зовні нічим не відрізняються від звичайних. Але в гумовій частині вони містять капсулу з оливою. Тому їх ще називають оливонаповненими. Такі сайлентблоки роблять автомобіль більш комфортним та стабільно керованим.

Поліуретанові сайлентблоки найчастіше використовуються в процесі тюнінгу всієї підвіски. На відміну від гумових, їх жорсткість може бути будь-якою, але зазвичай любителі тюнінгу просять якомога жорсткіші. Такі довго служать і значно підвищують керованість автомобіля, щоправда, негативно впливають на комфорт. А ще поліуретан можна зробити будь-якого кольору.

Плаваючим називають сайлентблок із кульовим з’єднанням замість гуми. Він дає найточнішу керованість там, де звичайні сайлентблоки недостатньо еластичні. Така деталь має багато спільного з кульовою опорою, а її головні переваги – великий хід на скручування та стабільна відстань між втулками.

Усі перелічені конструкції поєднує те, що рано чи пізно вони зношуються, проте термін їхньої служби можна продовжити.

Як міняти сайлентблоки рідше

Ми майже не вибираємо дороги, якими їздимо, проте їх якість не єдиний фактор, від якого залежить довговічність сайлентблоків. Багато що визначає також якість самої деталі, загальний стан підвіски, манера водіння власника автомобіля, правильна установка – все те, що можна і потрібно покращувати.

1.Звертайтеся до професіоналів. Для грамотної установки потрібні різні інструменти: прес, болгарка або навіть кисневий різак. Спроби замінити відсутнє молотком або кувалдою можуть скоротити термін експлуатації деталі.

2. Вчасно змінюйте амортизатори. Будучи зношеними, вони також сильно зношують сайлентблоки.

3. Позбавтеся звички різко стартувати на світлофорі або тиснути в підлогу гальма (якщо такі є).

За дотримання цих правил ресурс сайлентблоків на бюджетних авто з переднім приводом у нас в країні може досягати 50 тис. км., а в окремих випадках – до 100 тис. км. У задній підвісці нормальний ресурс – 100-150 тис. км. Якщо йдеться про преміальні автомобілі з багатоважелевою підвіскою, ресурс сайлентблоків на них в нормі значно менший і дорівнює ресурсу важелів підвіски.

Поділіться новиною

Новини партнерів